2012. április 4., szerda

Lehiggadtam

Mire való egy blog, ha nem arra, hogy a velem történteket és az akkori idegállapotomat megmutassa.
Nos, a tegnapi idegállapotomat asszem jól mutatta a "Befejeztem" című írás.
Nagyon el voltam keseredve és nagyon csalódott voltam. Aztán hazamentem, aludtam rá egyet. Reggel pedig elővettem az RC helikopteremet és repültem vele pár percet. Élmény volt.
És ekkor az jutott eszembe, mennyit estem-keltem ezzel a kis helikopterrel is, mire erre a szintre eljutottam vele. Mire élvezni kezdtem a repülést vele.
Úgyhogy így megy ez. Gyakorolni kell, esni és kelni kell. Lehetnek kudarcok és lehetnek csalódások, de abban teljesen igaza van Gergő barátomnak - és köszönöm a hozzászólást, imádlak Gergő! -, hogy nem vagyok egy olyan feladós típus.
Úgyhogy az eltört merevítő rudat szépen kicserélem, valószínűleg nem lesz túl drága. A megrepedt testet és szárnyat pedig megragasztom. Tökéletes erre a megvásárolt, üvegszálas ragasztószallag.
A vezérlést finomhangoltatom olyan valakivel, aki ért hozzá és látott már ilyet.
És ha ez megvan, akkor újra megpróbálom. Ha megint eltörik, újra megragasztom. És ez addig így fog menni, amíg úgy nem tudok majd repülni, mint nagy példaképem, Horst. Ő itt:



Ahogyan azt bizonyára látjátok, a videóban szereplő gépen is akad némi sérülés. Azaz, még a vér profik is hibáznak.
És azt is valószínűnek tartom, hogy ahogyan mindennek, ennek is van egy kulcsa, amit ha megtalál az ember, kinyílik a titok.
Valószínűleg egyébként a repülőgép nem volt rendesen beállítva és nem reagált megfelelően, és ehhez még én hozzátettem azzal, hogy marhára fogalmam sem volt arról, mit csinálok.
Úgyhogy most kicsit szimulátorozok, és miután a gépet finomhangoltuk, csak azután próbálom meg újra.
Akik pedig annak reményében, hogy majd több ilyen modellt adnak el, elhitetik a jónéppel, hogy ezt kezdők is tudják repülni... nos nekik üzenem, hogy kapják be! De komolyan!
Miért kell hazudni? Miért kell azt ráírni egy gép dobozára, hogy repkész (ready to fly), amikor 5 órát kell szerelgetni és még akkor is csak egy összetákolt, össze-vissza csetlő-botló repülőgép kinézetű szar lesz belőle?
Miért nem lehet őszintén leírni, hogy "előképzettség és gyakorlás szükséges"? Mert elijedne a vevő?
Így most jobb? Jobb, hogy ekkora csalódást és traumát okoztak nekem? Jobb, hogy majdnem egy életre letettem erről a hobbiról? Jobb, hogy csuklik az édesanyjuk?
Nade negatív gondolatok hess!
Jön a húsvét és a hosszú hétvége, úgyhogy lesz az idegeknek idejük lenyugodni. A jövő héten pedig szépen nekiállunk újra és alapos képzés, olvasgatás és szakszerű segítség igénybe vétele után igenis REPÜLNI FOG, mégpedig szépen.
Én soha semmit nem adtam fel, nem pont most kezdem el...

1 megjegyzés:

  1. Mikor elolvastam az előző posztodat, rákövetkező este jutott eszembe, hogy gyermekkoromban miket kellett állítgatni a modellező repcsin akkor, mikor úgy bukott, ahogy írod. Aztán el is felejtettem. De most hogy ezt olvasom, csak azt tudom tanácsolni, keress olyanokat a neten, akik tudnak ebben segíteni! ;) Tuti nem komplikált.

    Az tény, hogy erről lemaradt az "Előképzettséget igényel" felirat. :D

    VálaszTörlés