2012. április 3., kedd

Hiányosságok

Én nagyjából ötször kérdeztem rá és ötször erősítettek meg abban, hogy a megvásárolt repülőgéphez minden szükséges alkatrész a dobozban van és semmi más dolgom nincs, mint összeszerelni.
Arra is rákérdeztem, hogy a leírások alapján ez menni fog-e? Ha jól emlékszem, még egy olyan poént is elsütöttem, hogy eleget legóztam gyermekkoromban, így ha van ábrás útmutató, bármit összerakok.
Jót nevettünk közösen.
Persze ez odahaza nem volt vicces, hiszen az útmutató azt írja, hogy 2 óra szerelés után már ready to fly, azaz repkész a repülő.
Ezzel szemben valamikor éjfélkor, azaz 6-7 óra küzdelem után jutottam el oda, hogy nem én vagyok a hülye és hogy határozott és ismételt kérdéseim ellenére még sincs minden benne a dobozban.
Persze élveztem, és a hobbi erről szól. Élvezzük, miközben csináljuk.
Csak az a megjegyzésem, hogy ha a kedves vevő - ez lennék én - azt kéri, hogy az összeszereléshez MIN_DEN legyen benne a csomagba, akkor azt úgy gondolja, hogy MIN_DEN legyen benne a csomagban.
Mivel ez életem első modell repülője, nagyjából halvány lila dunsztom sem volt arról, mi kellhet hozzá. Adtak egy jó adag vezetéket, mindenféle dobozokat és furcsa kis bizbaszokat, és csak a bizalom segített abban, hogy elhiggyem: ebből végül repülő lesz, amely repülni is fog.
Aztán a számos vezeték és kütyü persze szépen a helyére került és igazán nagy élmény volt, ahogy lassan kialakult a rendszer.
Az persze nem volt élmény, hogy egyrészt a leírásokban nem szerepel néhány információ, amelyek nélkül nem lehet összeszerelni a gépet, de ezeket még csak levadászom az internetről. Például a vezérlés csatorna leosztása, azaz a sorrend, ahogy a szervókat a vevőbe be kell dugni.
Az is okés, hogy vannak dolgok, amikre nekem kell rájönnöm, azaz például arra, hogy a két szárnyon lévő szervó egy csatornáról megy és a vezérlő jelet egy elosztón keresztül kapják meg. Logikus, hogy ha az egyik szárny végén lefelé mozdul a lap, akkor a másik szárnyon felfelé és semmi dolgunk nincs, minthogy a szervókat úgy bekötni, hogy szinkronban, ellentétesen működjenek. Igaz, ezt sehol nem írja a leírás, de tök egyedül rájöttem. Mert az elosztó kábel megvan.
Ami viszont nincs meg, az a távvezérlő tápellátását szolgáló vezeték, így a rendszer nem kap áramot. Hiba.
Aztán a motor vezérlése megvan ugyan, de annak vezetékei simán el vannak csípve és sem a hosszuk, sem a csatlakozásuk nem teszi lehetővé, hogy a motorral összekössük azt.
Valószínűleg azt gondolják, hogy egy darab drót mindenkinek van odahaza és ez így igaz, de én - ismétlem - úgy kértem a készletet, hogy MIN_DEN legyen benne, ami a működéshez szükséges. A drótok is.
Nincsenek idehaza speciális saruk sem, amelyekkel a motor vezetékeire a rendszert rádugom, ahogy sajnos nem bővelkedem a vezérléshez csatlakoztatni szükséges, három lábú, speciális dugókban sem. Azaz nincsenek nekem ilyenek.
Szóval ma mehetek vissza. Ahelyett, hogy a repülővel a Hajógyári szigetre mennénk próba kört repülni a gyönyörű napsütésben, újabb délutánt kell eltöltsek az okumlálással.
Persze türelmes vagyok és ez is szórakoztat, de azért mégis csalódás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése