2012. június 17., vasárnap

Lightning No8007 - villám 4 csatornán

Nem lehet első látásra ítélni. Mégpedig azért nem, mert az ember vagy pozitívan, vagy negatívan csalódik. Én az infrás helikopterekről nem nagyon vagyok jó véleménnyel és így előítéletem volt ezzel a törpe villámmal szemben is.
Bizonyos, hogy a rádiós helikopterek kevésbé vesztik el a kapcsolatot és az infrás helikoptereknek megvannak a korlátaik, de ha az ember amúgy is néhány méteren belül használná a kis ügyest, akkor szinte mindegy az adatátvitel módja. Az infra miatt a gép olcsóbb - esetünkben éppen 9990,- HUF a forgalmazó webshopjában - a 4 csatorna miatt viszont sokkal mozgékonyabb és ezért élvezetesebb vezetni.
4 csatornás helikopter ennyiért pedig nem nagyon kapunk, főleg nem ilyen minőségben. A minőség alatt azt értem, hogy a lényeges alkatrészek mind fémből készülnek, így szinte összetörhetetlen a konstrukció. Fém a ház és a vázszerkezet, de fémből készültek a rotorrögzítő alkatrészek is.
Aprópopó rotor: azokkal azért voltak bajaim, mert a hozzám érkezett tesztgép nem nagyon akart repülni. Össze-vissza forgott, billegett, rángatózott. Jobban megvizsgálva vettük észre, hogy valaki előttem már jócskán odavágta valamihez, az egyik felső rotor el volt repedve. Gyors csere után (a dobozban kapunk hozzá két csererotort is) a gép repült, gyönyörűen, stabilan. Íme egy videó (1080-ban, teljes képernyőn érdemes nézni):
Remélem, jól látszik a videóban, hogy nevéhez méltóan mint a villám, úgy cikázik. A 4 csatorna miatt képes oldalazásra is, ebben a két oldalsó extra propeller segíti. Méretéhez képest ezek nagyok, így szinte dobálják a gépet oldalirányban is.
Nem túlzás tehát az oldalán díszelgő Super Power felirat, ez a gép is túlméretezett röptetővel van szerelve. Az alig 100 grammos tömegéhez ezek a 20 centis rotorok igencsak nagyok, vigyázni is kel az emelgetésnél. A kis tömeg még egyet eredményez, mégpedig kis akkumulátort ami hamar - fél óra alatt - feltöltődik és mégis egészen sokáig képes röptetni a gépet. Ezzel is sikerült 10 perceket is repülni, a gyárilag megadott 6-7 perc túlzott szerénység.
Töltőt egyébként nem kapunk hozzá, egy speciális kábellel, USB-ről lehet tölteni. Ha nem számítógépre, hanem mondjuk egy telefontöltőre dugjuk, akkor a töltési idő csökkenthető. A főkapcsolót keresgéltem vagy 10 percig, mire észrevettem a töltőcsatlakozó mellett eldugva. Aki rágja a körmét, annak esélye sincs bekapcsolni.
A távirányító ugyebár infrás, ezért kell neki több energia. 6 darab ceruzaelemet kíván, viszont nem meríti azokat túl gyorsan. Felépítését tekintve egyszerű, áttekinthető. Kinézetre elég gagyinak tűnik, de ne tévesszen meg minket!
A nem túl elegáns "aranybetét" ellenére teljesen rendben van. 3 különböző állásának köszönhetően egyszerre 3 géppel röpködhetünk egymás zavarása nélkül. Mivel 4CH, a jól megszokott mode2 szerint a jobb kézen vannak a döntések, míg a bal kézen az emelkedés és a tengely körüli forgás. Aki négycsatornázott már, annak azonnal repülhető, a háromcsatornásoknak át kell szokni. Érdekes esemény volt, hogy a kinézete alapján barátaim 3 csatornásnak gondolták volna, aztán megemelve volt a meglepődés, hogy nem úgy mozog, ahogy megszokták.
Ezért mondom mindig, hogy a látszat csal. A távirányítóról még annyit, hogy 10 méterig nagyon biztonságos, minden szögből. A gép forgását lehet egy szem trimmelő gombbal kiküszöbölni, de mivel bolygótárcsa nincs, nincs is más, ami elhangolódhatna.
Kiknek és minek? Elsősorban azoknak ajánlom, akik olcsón szeretnének négycsatornás élményt. Ennyi pénzért garantálom, hogy nem nagyon van más jelenleg a piacon, de ha valaki tud ilyenről, most szóljon! Első gépnek is ajánlom, mert ha komolyan szeretnénk helikopterezni, azonnal négy csatornást javaslok. Sokkal nehezebb ugyanis 3 csatornáról átszokni.

(És ide a végére egy megjegyzés, csak zárójelben:
Ugye tudjátok, hogy hobbiból írom ezt a blogot. Azaz nekem a tetszésetek a fizetség, a jutalom. Ne fukarkodjatok hát és lájkoljátok a blogot meg a YouTube videókat a Facebookon, plusszozzátok a G+-on és osszátok tovább! Persze csak akkor, ha tetszik. Csak ezért csinálom, ugyanis...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése