2012. február 13., hétfő

EasyCopter V4 leszállótalp tuning

Hadd segítsek spórolni neked 1600 forintot és megoldani egy idegesítő problémát.
Sajnos a legjobb és legügyesebb helikoptereknek is lehetnek gyenge pontjai. Az EasyCopter V4 Colibri (és a Merlin Tracer 60-as is) nagyon ügyes kis gép, könnyen repülhető és stabil, de a talpa, az valami kriminálisan vacak. Értem ezalatt, hogy egy kicsit erősebb landolásnál azonnal törik. Az ember persze először azt gondolja, hogy ő a béna - és ez részben igaz is - de amikor már jól megy a repülés és egyre kevesebb a baleset, kezdünk gyanakodni.
Miért is tört el már megint a talp?
A válasz: mert vacak, gyenge anyagból készült, nincs méretezve, illetve alul van méretezve. Így aztán az ember megunja és elkezdi otthon található eszközökkel javítgatni a gépet. Ez nem szép, sőt: randa.
Nem túl elegáns  a szixalag és gemkapocs
Szerencsére van megoldás, mert más helikoptereknél fém a talp és ez kis kézügyességgel a Colibrire erősíthető. Nem kell mást tennünk, mint a gyári talpon lévő elemtartót (vagy egy Merlin Tracer 60-asét) levágni a talpról úgy, hogy némi kiálló rész megmaradjon, amihez erősíthetünk. Ezután jön a talpacska, amely egy Micro Twister talpa és mai áron 507 forintért megvásárolható például ide kattintva. Ez már jó erős, de mégis elég könnyű ahhoz, hogy a gépet ne terheljük plusz grammokkal, dekákkal. És ezen vannak kialakított lyukak, amik jól jönnek a rögzítésnél.
Kicsit gyenge kép van róla a weboldalon...
A rögzítéshez én egy elég vékony, jól hajlítható, de azért még elég erős drótot használtam. Ezt fűztem át a lyukakon, majd összefogva a talpat és az elemtartót, jó erősen összetekertem őket. Arra figyeltem, hogy a talpat visszahelyezve nehogy bármi elérje a fogaskerekeket, vagy az akkumulátortartóban az érintkezőket. Sikerült.
Az akkumulátortartó érintkezőire ügyelni kell!
Elöl az akkumulátortartó alatt is átvezettem a drótot, így nagyon stabil lett a szerkezet. Hátul egyszerűbb dolgom volt, mert itt több a hely és így egyszerűbb a kötözés.
Hátul kicsit több a hely
A talp egy kicsit alacsonyabb, mint az eredeti, de még így is maradt 4-5 milliméter az behelyezett akkumulátor és a talaj között. A kabint visszahelyezve a drótokból nem látszik szinte semmi. Apropó kabin, ha már szétszedtem, tettem rá egy újat. Ez is egy Merlin Tracer 60-asra gyártott Nine Eagle kabin, tökéletesen illeszkedik.
Szinte láthatatlan.
A gép most szép és megszabadulva a többletsúlytól, szebben és könnyedebben repül. És közben rájöttem, hogy így sárgán mégis szebb, mint feketében volt, úgyhogy marad sárga.
Mint az új...
Az új, csatlakozós Merlin Tracer 60 leszállótalp 2250 forintba került volna és valószínűleg az is eltörik az első bénább leszállásnál. Így a Micro Twister talppal és a törött talp elemtartóját felhasználva megvagyunk 507 forintból, művelet után tehát - ha a vadiúj kabint is beleveszem -, még mindig olcsóbbak vagyunk 220 forinttal, mintha megvettük volna a gyári vackot.
Azt javaslom tehát mindenkinek, hogy ne vacakoljon, jobb és tartósabb megoldás ez. A gép könnyebb is lett tőle, kevesebb fordulat kell a levegőben tartásához így aztán egy akkumulátorral tovább repül. További képek ebben az albumomban találhatók. Remélem segítettem és a neten az EasyCopter V4 Colibri névre keresve idetaláltál és most neked is jobb. Ha igen, oszd tovább. Ha tetszett az írás, akkor is! Köszi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése